بهنود گشت ۵ نکته اساسی درباره سوئیت های هتل که باید بدانید - بهنود گشت

اتاق های هتل با تمام امکانات خود همچنان اتاق هستند و قرار نیست جای سوئیت ها را بگیرند. این روزها هتل های بیشتری به ارائه سوئیت ها علاقه نشان می دهند؛ به همان میزان هم استقبال مسافران از این واحدهای اقامتی بیشتر شده است. اما سئوال این است که اصلا سوئیت چیست و تفاوت آن با اتاق چیست؟ به عبارت ساده تر در سوئیت هتل قرار است چه چیزی را تجربه کنید که در اتاق خبری از آن نیست؟ اگر برای دانستن پاسخ این سئوالات کنجکاو هستید، در مطلب ۵ نکته اساسی درباره سوئیت های هتل که باید بدانید؛ بهنود گشت کنجکاوی شما را برطرف می کند.

اتاق های هتل یا سوئیت های هتل؟

اتاق های استاندارد به طور معمول بیشترین میزان رزرو هتل را به خود اختصاص می دهند. در حقیقت ۸۰ درصد از مسافران مستقیم به سراغ این اتاق ها می روند. در این اتاق ها یک تخت دبل، توئین، کینگ سایز یا کوئین سایز به اضافه میز تحریر، سرویس بهداشتی و شاید هم تلویزیون و کمد به مهمانان ارائه می شود. اما در مورد سوئیت ها کمی داستان متفاوت است. به طور کلی سوئیت یک واحد اقامتی خیلی بزرگ تر است که سرویس بهداشتی، اتاق نشیمن و حتی در بیشتر موارد جایی برای غذا خوردن دارد. درست شبیه یک آپارتمان مبله که متراژ آن ممکن است بین ۴۰ تا ۲۰۰ متر مربع باشد.

همه چیز در مورد انواع سوئیت

جالب است بدانید که همه سوئیت ها قرار نیست شبیه آن چیزی باشند که در بالا وصف آن رفت. بعضی از مسافران در نهایت به جای یک سوئیت لوکس تنها یک اتاق شیک نصیبشان می شود. به همین دلیل هم باید هنگام رزرو هتل کمی پرس و جو کنید و تصاویری هم از سوئیت ها ببینید. در مجموع شما ممکن است با یکی از انواع زیر روبه رو شوید:

سوئیت: فضایی شبیه آپارتمان با اتاق نشیمن جداگانه، یک یا دو اتاق خواب، سرویس بهداشتی و نیز فضای جداگانه ای برای غذاخوری است. در بیشتر این سوئیت ها اتاق نشیمن و اتاق های خواب به وسیله یک پارتیشن یا در از هم جدا شده اند. این نوع سوئیت ها بسیار مرسوم بوده و مورد علاقه خانواده هایی هستند که با فرزندان خود سفر می کنند. البته زوج هایی که با یکدیگر سفر می کنند هم به این نوع سوئیت ها تمایل زیادی نشان می دهند.

جونیور سوئیت: جونیور سوئیت ها کوچک تر از سوئیت های معمولی هستند. مهم ترین ویژگی آنها هم این است که معمولا بین اتاق های خواب و اتاق نشیمن هیچ پارتیشن یا حائلی وجود ندارد. به علاوه این سوئیت ها اتاق های نشیمن کوچکی دارند که در حقیقت به اتاق خواب اضافه شده و از اتاق غذاخوری هم خبری نیست. مزیت جونیور سوئیت ها این است که قیمت آنها از سوئیت های معمولی پایین تر بوده؛ اغلب کاناپه های تخت شویی با قابلیت جای دادن تعداد بیشتری مهمان را در خود دارند.

سوئیت مسکونی: این نوع سوئیت ها به معنای واقعی کلمه تمام مبله هستند. در سوئیت های مسکونی شما نه تنها یک اتاق نشیمن جداگانه دارید، بلکه فضاهای دیگری هم در اختیار دارید؛ از جمله اتاق غذاخوری و یک یا دو سرویس بهداشتی. برخی سوئیت ها همچنین یک بارِ کوچک، آشپزخانه مجهز، ماشین لباسشویی و نیز پاسیو و تراس را در خود جای داده اند.

سوئیت پرزیدنتال: بدون شک بهترین سوئیت در هر هتلی سوئیت پرزیدنتال است. البته بیشتر هتل ها تنها چند باب سوئیت پرزیدنتال یا پنت هاوس برای مهمانان در نظر می گیرند. این نوع سویئت ها معمولا در بالاترین طبقات هتل قرار گرفته و همه چیز در آنها از معماری و سبک تا امکانات، شیک و مجلل است. نمای فوق العاده، امکانات بهداشتی پیشرفته، وان های لوکس در حمام هایی که شباهت زیادی به اسپا دارند، اتاق نشیمن وسیع، اتاق خواب و اتاق غذاخوری، ورودی مجلل، تراس شخصی و گاهی حتی پیشخدمت اختصاصی در این سوئیت ها انتظار مهمانان را می کشند.

کدام هتل های ایران سوئیت های پرزیدنتال مجلل دارند؟

• هتل مجلل درویشی مشهد
• هتل بین المللی قصر مشهد
• هتل قصر طلایی؛ اتاق ها و سوئیت های هتل قصر طلایی مشهد را بشناسید،
• سوئیت پرزیدنت هتل اسپیناس پالاس تهران،
• سوئیت پرزیدنتال هتل پارسیان آزادی تهران،
• هتل سورینت مریم کیش

سوئیت کانکتد: ترکیب بندی سوئیت های کانکتد به این شکل است که بیشتر از یک اتاق خواب به اتاق نشیمن سوئیت وصل شده اند. در بعضی از این سوئیت ها همچنین یک سوئیت به سوئیت دیگر وصل می شود. بیشتر سوئیت های هتل از یک اتاق یا سوئیت پیوسته تشکیل شده اند که ورودی اختصاصی دارند. متأسفانه از آنجایی که سیستم رزرواسیون هتل ها قدیمی شده، این اتاق ها و سوئیت های به هم پیوسته را باید جداگانه رزرو کرد. این نکته را هم باید اضافه کرد که سوئیت کانکتد چیزی شبیه یک سوئیت معمولی با اندازه بزرگ است که بیشتر از یک اتاق خواب دارد و کمی ارزان تر است.


بیشتر بخوانید: چگونه بهترین اتاق خانوادگی را برای اقامت در هتل انتخاب کنیم؟


بهترین سوئیت کدام است؟

شاید بهتر باشد این سئوال را طور دیگری مطرح کنیم: بهترین سوئیت برای من کدام است؟ چرا که پاسخ این سئوال تا حد زیادی بستگی به بودجه و نیازهای شما دارد. برای مثال یک سوئیت معمولی با یک اتاق خواب برای خانواده هایی که با نوزاد خود سفر می کنند، گزینه ایده آلی به نظر می رسد. در واقع آنچه این خانواده ها می خواهند یک درب است که بین اتاق نشیمن و اتاق خواب قرار بگیرد. اما مهمانان لوکس پسند بیشتر سوئیت های پرزیدنتال یا کانکتد را می پسندند.

البته سوئیت هایی با تم های خاص در هتل های لوکس ایران به چشم می خورد. برای نمونه هتل قصر طلایی مشهد که در بالا از آن سخن رفت، سوئیت قاجاری و سوئیت وسترن هم دارد. هتل درویشی مشهد نیز سوئیت های مصر، ایران باستان، هند، چین و عرب را با معماری منحصر به فرد خود به مسافران ارائه می کند.

بهترین زمان برای رزرو سوئیت در هتل کِی است؟

به ندرت پیش می آید که قیمت سوئیت های یک هتل با نزدیک شدن به زمان سفر، پایین بیاید. در حقیقت همانطور که پیشترنیز گفتیم، قیمت ها از فصل سفر تأثیر می پذیرند. با این حساب تعطیلات عید، بهار، تابستان و دیگر روزهای تعطیل که تقاضا بالاست، باید منتظر قیمت بالای سوئیت های هتل باشید. از سوی دیگر اگر در حال سفر گروهی یا با خانواده هستید، سوئیت گزینه خوبی برای شما است.

توصیه می کنیم برای رزرو هتل به صفحه هتل های شهر مورد نظر خود در بهنود گشت بروید. گزینه جستجو را بر اساس ظرفیت قرار دهید تا زودتر به نتایج دلخواه خود برسید. اگر به دنبال سوئیت هستید، در معرفی هتل به نوع واحد اقامتی اشاره شده؛ آن را به دقت بخوانید و ویژگی ها را خوب به خاطر بسپارید. نکته ای که نباید از قلم بیندازید این است که انتخاب سوئیت به معنای آن نیست که همه چیز قرار است مطابق خواست شما پیش برود. پس نظرات کاربران و تجربه های اقامتی آنها را هم بخوانید تا شانس اقامت مطلوب بیشتر شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 88 views بار دسته بندی : راهنمای رزرو هتل تاريخ : 20 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها