بهنود گشت سفر به تورنتو | راهنمای جامع زندگی و هزینه تورنتو - بهنود گشت

تورنتو پایتخت کانادا نیست! افراد زیادی به‌اشتباه تورنتو را پایتخت کانادا می‌دانند، اما تورنتو فقط بزرگترین و شلوغ‌ترین شهر کانادا است. فرصت‌های شغلی، اماکن تفریحی، جاذبه‌های طبیعی و اقتصاد خوب این شهر باعث شده که تورنتو به یکی از بهترین شهر‌های جهان برای زندگی تبدیل شود و سفر به تورنتو هم یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های سفر مردم باشد.

حدود نیمی از جمعیت تورنتو کانادا در خارج از این شهر شلوغ و پرهیاهو به دنیا آمده‌اند و مهاجران سریع یاد می‌گیرند که تورنتو را خانه خود بدانند. اگر سفر به تورنتو در فکرتان است یا تصمیم جدی برای زندگی در تورنتو گرفته‌اید، راهنمای جامع زندگی و هزینه تورنتو اطلاعات خوبی درباره این شهر در اختیارتان می‌گذارد.

معرفی شهر تورنتو

تورنتو کانادا

در این بخش از معرفی شهر تورنتو به شما می‌گوییم تورنتو کجاست، مرکز چه استانی در کانادا است و چند میلیون نفر ساکن  پرجمعیت‌ترین شهر کانادا هستند. تورنتو مرکز استان انتاریو کانادا است و با جمعیتی کمتر از ۳ میلیون نفر بزرگ‌ترین شهر کانادا است. تورنتو پایتخت مالی کانادا است و حدود ۴۰ درصد از دفاتر تجاری کانادا و بانک‌های آن در تورنتو هستند. به دلیل اینکه بسیاری از صنایع کانادا در این شهر گرد هم آمده‌اند و فرصت‌های اقتصادی زیادی برای تازه‌واردها فراهم شده است. علاوه بر این، وجود فرهنگ‌های مختلف این شهر را به اجتماعی بزرگ از فرهنگ‌های مردم جهان تبدیل کرده که با زبان‌ها و گویش‌های مختلفی در این شهر با یکدیگر ارتباط می‌گیرند.

همه این عوامل در کنار مجموعه‌ای بی‌نظیر از پارک‌ها و مسیر‌های ساحلی باعث شده که این شهر در دسته شهر‌های تمیز، امن و موردپسند برای زندگی قرار بگیرد. اگر هم فقط قصد سفر به کانادا را داشته باشید، این شهر می‌تواند تجربیات خوشایندی را برایتان بسازد.

زمان مناسب سفر به تورنتو

ساکنان تورنتو از طبیعت چهارفصل این شهر زیبا لذت می‌برند. بااین‌وجود نمی‌شود در کانادا زندگی کرد و از زمستان‌های طولانی و پربرف و باران در امان بود. هرچند که گفته می‌شود تورنتو در مقایسه با دیگر مناطق کانادا زمستان‌های آرام‌تری را تجربه می‌کند. به‌هرحال شما برای سفر به این شهر باید زمان مناسبی را برای سفر انتخاب کنید تا بیشترین لذت را از سفر خود ببرید. بهترین زمان برای سفر به تورنتو معمولاً در بهار در اوایل پاییز است. در این زمان‌ها، جمعیت مسافران کمتر شده است و اقامتگاه‌های ارزان‌تری پیدا خواهید کرد. علاوه براین، هوا حسابی برای گشت‌وگذار مناسب است. هوا نه آنقدر گرم است که اذیت شوید و نه آنقدر سرد است که نتوانید از سفر خود لذت ببرید. هرچند که اگر از دیدن برگریزان پاییزی لذت می‌برید یا به ورزش‌های زمستانی علاقه دارید، اواخر پاییز و اوایل زمستان نیز رویداد‌های زیادی در این شهر برگزار می‌شود.

حمل و نقل عمومی در تورنتو

حمل و نقل تورنتو

بهترین راه برای رفت‌وآمد در تورنتو حمل‌ونقل عمومی است. حتی اگر به‌قصد سفر به این شهر نرفته‌اید و می‌خواهید همیشه در این شهر بمانید، بهتر است از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید تا اسیر ترافیک‌های سنگین شهری نشوید. شما می‌توانید در همان لحظه ورود به فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو استفاده از حمل‌ونقل عمومی را شروع کنید!

حمل‌ونقل عمومی تورنتو (TTC) مترو، تراموا و اتوبوس را برای رفت‌وآمد مسافران و شهروندان خود در نظر گرفته است و شما را از این سر شهر به آن سر شهر می‌رسانند. شما می‌توانید از تاکسی نیز برای رفت‌وآمد استفاده کنید، اما هزینه ۴۰ تا ۵۰ دلاری تا تاکسی با هزینه ۲٫۵ دلاری حمل‌ونقل عمومی تورنتو برابری نمی‌کند.

دو خط اصلی متر شمال به جنوب و شرق و غرب شرایط راحتی را برای حمل‌ونقل شهری در تورنتو فراهم کرده‌اند. این سرویس از ساعت ۶ صبح تا ۲ نیمه‌شب فعالیت دارد. شما می‌توانید هر دو دقیقه یک‌بار در ساعت‌های شلوغ و هر ۵ دقیقه در ساعت‌های خلوت منتظر مترو باشید. اگر ماهیانه ۱۵۶ دلار پرداخت کنید، امکان استفاده نامحدود از وسایل نقلیه عمومی را دارید، اما باید به میزان‌ سفر‌های خود در طول ماه یا در طول سفر توجه کنید.

بازار مسکن تورنتو

تصمیم‌گیری درباره محل زندگی کار آسانی نیست. شرایط زیادی را باید در نظر گرفت تا شهری را برای اقامت دائم انتخاب کرد. با‌این‌حال، هزینه زندگی و میزان دسترسی به امکانات از مهمترین مواردی است که در نظر گرفته می‌شود. در این قسمت اطلاعاتی را برای کسانی که می‌خواهند به تورنتو مهاجرت کنند، اما نگران هزینه‌های مسکن هستند آماده کرده‌ایم.

هزینه خرید خانه در تورنتو

تورنتو دومین شهر گران کانادا برای خرید مسکن است. همین موضوع نشان می‌دهد که تا چه اندازه خرید خانه می‌تواند در این شهر به یک بحران جدی تبدیل شود. مهاجرانی که همه به امید زندگی بهتر به این شهر مهاجرت کرده‌اند و حالا باید در این بازار پررقابت به فکر هزینه‌های میلیون دلاری قیمت خانه باشند. بلاگ Moving2Canada نکات خوبی را در مورد مهاجرت به تورنتو نوشته که پیشنهاد می‌کنیم حتما دنبال کنید.

هزینه مسکن در تورنتو نیز مثل جا‌های دیگر دنیا افزایش زیادی را در چند سال اخیر تجربه کرده است. شما اگر بخواهید در مرکز این کلان‌شهر خانه بخرید، باید بودجه گزافی را به این کار اختصاص دهید. به همین دلیل مردم بیشتر به حاشیه‌ شهر برای زندگی روی آورده‌اند. قیمت متوسط خرید خانه بین ۱ تا ۱٫۵ میلیون دلار متفاوت است. 

هزینه اجاره خانه در تورنتو

اجاره در تورنتو

گرانی مسکن، افزایش تقاضا و کمبود خانه‌ها در منطقه‌های پر طرفدار شهر باعث شده که هزینه اجاره نیز افزایش پیدا کند. هزینه اجاره آپارتمان ۱ خواب تا ۳ خواب از ۱۶۰۰ دلار تا ۳۰۰۰ دلار متفاوت است. فاکتور‌هایی مثل منطقه و نوع خانه بر میزان اجاره‌بها تاثیر دارند، اما درهرصورت افراد مجبورند که بیشتر درآمد خود را صرف هزینه‌های گزاف مسکن کنند.

هزینه سفر به تورنتو

این روز‌ها که با بالارفتن ارزش دلار و کاهش ارزش ریال همراه است، نمی‌توان تخمین دقیقی از هزینه‌های سفر داشت. هزینه‌ سفر‌های خارجی لحظه‌به‌لحظه تغییر می‌کند و شما باید در نزدیک زمان سفر هزینه‌ها را حساب کنید. علاوه بر این، مدل سفر نیز تا حد زیادی در تعیین هزینه‌های سفر تاثیر گذار است. اینکه شما در هتل چند ستاره اقامت دارید یا هاستل، اینکه از کجا غذا می‌خورید و چه نوع حمل‌ونقلی دارید، همه می‌تواند هزینه‌های سفر را تا حد زیادی تغییر دهد.

هزینه بلیط هواپیما به تورنتو

هزینه بلیط هواپیما به شرکت هواپیمایی و زمان انتخابی سفر شما بستگی زیادی دارد. اگر در تابستان بخواهید به تورنتو سفر کنید باید بیش از دو برابر زمستان برای بلیط هواپیما هزینه کنید. همین‌قدر بدانید که باید بودجه زیادی را برای این سفر هوایی طولانی در نظر بگیرید. در حال حاضر نیز که قیمت دلار سر به فلک گذاشته است، هزینه بلیط یک‌طرفه به تورنتو بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون متغیر است.

برای رزرو: بلیط هواپیما تهران تورنتو را از بهنود گشت خریداری و رزرو کنید.

هزینه اقامت در تورنتو

گزینه‌های زیادی برای اقامت در سفر به تورنتو وجود دارد. هاستل، هتل‌های ارزان‌قیمت یا هتل های لوکس پیش روی شما هستند. هرکدام از این اقامتگاه‌ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند و از نظر هزینه‌ای باهم تفاوت می‌کنند. برای رزرو اقامتحتما از بهنود گشت کمک بگیرید. در زیر هزینه اقامت در هرکدام را می‌بینید:

  • هزینه اجاره هاستل در تورنتو:  هزینه اجاره از شبی ۳۰ دلار کانادا تا شبی ۸۰ دلار کانادا متفاوت است. اینکه در اتاق‌های اشتراکی یا خصوصی اقامت داشته باشید، امکانات هاستل و موقعیت مکانی آن بر قیمت اجاره‌بها تأثیر زیادی دارد.
  • هزینه اجاره هتل در تورنتو: هزینه اقامت در هتل‌ها ارزان از شبی ۸۵ دلار کانادا شروع می‌شود و این قیمت در هتل‌های لوکس به شبی ۲۰۰ دلار کانادا و بالاتر می‌رسد.

برای رزرو هتل: رزرو هتل تورنتو از بهنود گشت با بهترین قیمت

اقامت در هاستل به شما تجربه ارتباط با آدم‌های جدید بیشتری را در طول سفر می‌دهد. برخلاف هاستل، اقامت در هتل با آرامش و امکانات بیشتری همراه است و مسافران کار به کار یکدیگر ندارد. داستان اجاره خانه اما متفاوت است. شما می‌توانید بر حسب سلیقه خود خانه‌های متفاوتی را اجاره کنید و از محیط امن و پر آرامش خانه لذت ببرید. در نهایت بینید بودجه و سلیقه شما به کدام نزدیک است و همان را انتخاب کنید.

هزینه غذا در تورنتو

تنوع فرهنگی تورنتو باعث شده که انتخاب‌های زیادی برای غذا خوردن داشته باشید. این یعنی شما می‌توانید هزینه‌های متفاوتی را برای وعده‌های غذایی خود پرداخت کنید. خیلی بدیهی است که هزینه غذا‌های خیابانی با خوردن غذا در رستوران‌های معروف این شهر بسیار متفاوت است. بودجه سفر و میزان درآمد شما مهمترین عامل تعیین‌کننده هزینه غذا در سفر به تورنتو است. شاید هم خودتان می‌خواهید دست‌به‌کار شوید و در سفر غذای خانگی درست کنید. در زیر به طور خلاصه به هزینه‌های هر یک اشاره شده است:

  • هزینه غذا در رستوران ارزان:  هزینه غذا خوردن در یک رستوران ارزان‌قیمت بین ۱۵ تا ۴۰ دلار کانادا متغیر است.
  • هزینه غذا در رستوران متوسط: هزینه غذا خوردن در یک رستوران متوسط بین ۳۰ تا ۹۰ دلار کانادا متغیر است.
  • هزینه مک‌دونالد یا غذا‌های مشابه: هزینه غذا خوردن در مک‌دونالد یا غذاهای مشابه بین ۱۱ تا ۱۵ دلار کانادا متغیر است.

به‌طورکلی یک مرد مجرد حدود ۳۴۰ دلار در ماه برای خرید مواد غذایی هزینه می‌کند و این هزینه در یک زن مجرد حدود ۲۶۰ دلار در ماه است.  این هزینه‌هایی است که برای ساکنین این شهر همیشه زنده تخمین زده شده است. بااین‌حال باز هم می‌گوییم، هزینه غذا در سفر ارتباط مستقیمی به سبک زندگی شما دارد و نمی‌توان هزینه تخمین دقیقی از هزینه‌های ماهانه یک فرد داشت.

مجموعه‌ای از هزینه‌ بلیط، هزینه اقامت، هزینه غذا، هزینه حمل‌ونقل و بازدید از جاذبه‌های دیدنی تورنتو، هزینه سفر به تورنتو را متغیر می‌کنند. همانطور که در بخش هزینه‌های مشاهده کردید، مهمترین بخش هزینه‌های سفر همان خرید بلیط تورنتو است. شما باید بخش زیادی از بودجه خود را به این کار اختصاص دهید. به همین دلیل مهم است که در زمان مناسب به خرید بلیط اقدام کنید تا هزینه‌های خود را کاهش دهید.

جاذبه های دیدنی تورنتو

آبشار نیاگارا

موقعیت مکانی و وجود ساختار شهری پیشرفته باعث شده که تورنتو جاذبه‌های طبیعی و مکان‌های دیدنی زیادی برای دیدن داشته باشید. مسافران می‌خواهند از مدت‌زمان اقامت خود در هر شهری بهترین استفاده را کنند و تجربه‌های جدیدی به دست آورند. یکی از چیز‌های که هر شهر یا مکان را از شهر و مکان دیگر متمایز می‌کند، همین جاذبه‌های دیدنی منحصربه‌فرد هر شهر است. شما نیز برای سفر به تورنتو گزینه‌های زیادی برای گشت‌وگذار پیش رو دارید.

  • برج CN تورنتو: برج ۵۵۳  متری CN از جاذبه‌های دیدنی تورنتو است و در بالای برج تمام شهر زیر پای شما است. شما در هرکجای این شهر قرار داشته باشید، برج CN از دور خودنمایی می‌کند.
  • موزه رویال انتاریو: موزه سلطنتی انتاریو، معروف به ROM، شهرت بین‌المللی دارد و یکی از موزه‌های برتر کاناداست که تاریخ، فرهنگ و هنر را از دوره‌های تاریخی مختلف در دل خود جای‌داده است.
  • آکواریوم ریپلی کانادا: آکواریومی عظیم با تونل شگفت‌انگیز که تجربه بی‌نظیری از زندگی زیر آب را به شما نمایش می‌دهد. این آکواریوم در نزدیکی برج CN قرار دارد و یکی از مکان‌های تفریحی خانوادگی تورنتو است.
  • گالری هنری انتاریو (AGO): مجموعه بی‌نظیر از شاهکار‌های جهان که در مجموعه‌ای بیش از ۹۵ هزار آثار در این موزه نگهداری می‌شود. این گالری یکی از بزرگترین موزه‌های آمریکای شمالی هست و گالری‌های فصلی مختلفی در آن بر پا می‌شود.
  • سفر یک‌روزه به آبشار نیاگارا: شهرت آبشار نیاگارا جهانی است و نمی‌شود تا تورنتو رفت و این آبشار شگفت‌انگیز را از نزدیک ندید. شما می‌توانید با استفاده از تور‌های شهری به این آبشار بروید.

مراکز تفریحی و جاذبه‌های طبیعی زیادی در تورنتو وجود دارد که برای هرکدام می‌توان مقاله جدا نوشت. اگر قصد سفر به تورنتو را دارید، نگران جاذبه‌های گردشگری این شهر نباشید. تورنتو جذابیت‌های زیادی دارد که با یک‌بار سفر به این شهر نمی‌توان از همه آن دیدن کرد. 

اطلاعات ضروری سفر به تورنتو

آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که برای مهاجرت یا سفر به یک کشور جدید به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟ دانستن اختلاف ساعت، زبان افراد آن منطقه، واحد پول و شماره‌های اضطراری کشور مقصد از اطلاعات ضروری هر سفر است. به همین دلیل در بخش اطلاعات ضروری سفر به تورنتو به موارد لازم اشاره شده است.

  • زبان رسمی تورنتو: انگلیسی و فرانسوی
  • واحد پول تورنتو: دلار کانادا
  • اختلاف ساعت تورنتو با تهران:  ۸ ساعت و ۳۰ دقیقه
  • جهت رانندگی: راست
  • شماره اضطراری: ۹۱۱

در کنار این اطلاعات باید بدانید که ولتاژ برق کانادا ۱۲۰ ولت است و آنها از پریز‌های برق متفاوت‌تری نسبت به ایرانی‌های استفاده می‌کنند. به همین دلیل خیلی از مسافران یا دانشجوهایی که نسبت به این قضیه بی‌اطلاع هستند، در بدو ورود دچار مشکل می‌شوند. این اطلاعات را باید برای سفر به هر شهر یا کشور جدیدی در نظر داشته باشید تا با مشکلات کمتری روبه‌رو شوید.

بالاخره به تورنتو سفر کنیم یا نه؟

کانادا مقصد اول مهاجران ایرانی شده است و تورنتو یکی از جذاب‌ترین مقصد‌های این کشور برای سفر یا زندگی است. توسعه اقتصادی و سرزندگی این شهر باعث شده که افراد زیادی به امید ساختن زندگی بهتر به این شهر مهاجرت کنند و زندگی خود را در آن سر دنیا جور دیگر بسازند. علاوه بر زندگی، تورنتو گزینه خوبی برای سفر در آمریکای شمالی و کشور کانادا است. شما با سفر به تورنتو از نزدیک چهره شهری با هزاران فرهنگ مختلف را خواهید دید و تجربه‌های متفاوتی کسب خواهید کرد. جاذبه‌ها گردشگری تورنتو نیز برای مشتاقان سفر راضی‌کننده است و آنها از جاذبه‌های طبیعی یک شهر مدرن لذت خواهند برد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 116 views بار دسته بندی : راهنمای سفر تاريخ : 19 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها