بهنود گشت چطور از دبی به ابوظبی برویم؟ - بهنود گشت

آدم است دیگر! ناگهان وسط سفر به سرش می‌زند حالا که تا این‌جا آمده بد نیست از دبی به ابوظبی برود و سری هم به پایتخت امارات بزند. یک چنین ایده‌هایی چندان عجیب و غیر عادی نیستند. طبیعی‌اند. بالاخره دبی و ابوظبی دو شهر بسیار مهم و محبوب در میان گردشگران در امارات و آسیا هستند اما آیا می‌توان از هر دو در یک سفر به امارات بازدید کرد؟ پیش‌تر در راهنمای سفر به دبی در سال ۱۴۰۱ تلاش کردیم تصویر کاملی از سفر به این شهر ارائه دهیم اما در این مقاله می‌خواهیم تنها راه‌های سفر از دبی به ابوظبی را بررسی کنیم.

دبی تا ابوظبی چقدر فاصله دارد؟

اگر رزرو هتل دبی انجام داده‌اید و آن‌جا اقامت دارید، بد نیست بدانید فاصله‌ی بین دبی و ابوظبی تقریباً  ۱۰۰ مایل یا ۱۶۰ کیلومتر است. البته این فاصله واقعاً به این بستگی دارد که شما آن را از کجا اندازه‌گیری کنید. هر دو شهر وسعت زیادی دارند و نمی‌توان پایان قطعی در محدوه‌ی شهری برایشان در نظر گرفت. به هر حال اگر از محدوده‌ی شهری بیرون آمده‌ باشید، برای رسیدن از دبی به ابوظبی، سفری بیش از ۱ ساعت انتظار شما را می‌کشد. در نظر داشته باشید که این سفر در صورت استفاده از حمل‌ونقل عمومی ممکن است تا ۳ ساعت نیز طول بکشد.

رزرو کنید: بلیط هواپیما تهران دبی از بهنود گشت

چطور از دبی به ابوظبی  برویم؟

در حال حاضر هیچ پرواز مستقیمی بین این دو شهر برای گردشگران وجود ندارد. علاوه بر این، تاکنون هیچ خط قطار یا مترویی برای این مسیر در اختیار گردشگران و مسافران قرار نگرفته است. در حال حاضر، تنها گزینه‌ی موجود برای رفتن از دبی به ابوظبی مسیر جاده‌ای است که البته خودش دارای چند گزینه‌ی مختلف است.

ماشین

اگر راننده‌ای مطمئن هستید، قرض گرفتن ماشین از دوستانتان که ساکن دبی هستند یا اجاره‌ی ماشین از شرکت‌های کرایه‌ی اتومبیل، ممکن است ساده‌ترین راه برای رفت‌و‌آمد باشد. در حقیقت این که خودتان رانندگی کنید به شما اختیار و آزادی بیشتری را در سفر از دبی به ابوظبی را ارائه می‌دهد.

بدون گواهینامه با ماشین شخصی جایی نروید

حتی اگر دوستانی دارید که در امارات زندگی می‌کنند، باید گواهینامه‌ی رانندگی امارات متحده‌ی عربی را داشته باشید تا تحت پوشش بیمه‌ی خودرو قرار بگیرید. برای این کار نیز باید گواهینامه‌ی بین‌المللی داشته باشید. در نظر داشته باشید اگر تمام راه را رانندگی کنید، ممکن است از تماشای زیبایی‌های مسیر نیز غافل شوید، هم‌چنین ممکن است رانندگی در دبی برای افراد ناآشنا دلهره‎آور باشد.

سفر به ابوظبی با اتومبیل کرایه‌ای
سفر به ابوظبی با اتومبیل کرایه‌ای

سفر با اتومبیل کرایه‌ای

اگر این موانع را ندارید، خوب است بدانید که شرکت‌های کرایه‌ی اتومبیل در دبی فراوان هستند که شما می‌توانید دفاتر اصلی آن‌ها را در فرودگاه‌ها بیابید و بسیاری از آنها در هتل‌ها نیز نمایندگی دارند. به یاد داشته باشید که مسیرهای اصلی منتهی به خارج از شهر عوارضی ۴ درهمی دارند، اما ماشینی که شما اجاره می‌کنید دارای برچسبی است که هزینه‌ی عوارض را به طور خودکار پرداخت می‎کند. وقتی ماشین را از آژانس کرایه می‌کنید، هرگونه عوارضی پرداخت می‌شود. می‌توانید با دانلود برنامه‌ی اسمارت رودز (Smart Roads) به راحتی رانندگی کنید. این اپلیکیشن کمی بهتر از گوگل مپ است.

نکاتی که باید در این شیوه برای رفتن از دبی به ابوظبی بدانید عبارتند از:

  • فرمان اتومبیل‌ها در امارات، مانند ایران، در سمت چپ است.
  • تقریبا تمام خودروها دارای گیربکس اتوماتیک هستند.
  • با وجود سیستم‌های آزادراه ۶ خطی، باز هم ممکن است بزرگراه‌ها کمی شلوغ باشند.
  • طبق قانون داشتن صندلی کودک برای کودکان تا ۴ سال الزامی است.
  • اجاره‌ی ماشین یک طرفه بین دو شهر احتمالاً هزینه‌ی یک طرفه اضافی را دارد.
  • هنگامی که در بزرگراه هستید، می‌توانید با سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت سفر کنید. قوانین راهنمایی و رانندگی و تابلوهای بین شهری دبی عدد محدویت سرعت را ۱۲۰ کیلومتر نشان می‌دهد، اما ۲۰ کیلومتر هم به رانندگان آوانس می‌دهد.
شتر سواری در دبی
فرهنگ کهن در بافت مدرن دبی

تور گروهی

اگر به دنبال سفری کاملاً سازماندهی شده و با قیمت مناسب از دبی به ابوظبی هستید که هم حمل‌ونقل و هم تور جاذبه‌های گردشگری اصلی ابوظبی را شامل شود، تور یک روزه‌ی گروهی می‌تواند گزینه‌ی خوبی برایتان باشد.

تورهای یک‌روزه ابوظبی از دبی

بیشتر تورهای یک روزه‌ی گروهی شامل سوار کردن گردشگران از هتل‌هایشان در شهر دبی است و تمام وسایل حمل‌ونقل شما در طول روز با یک اتوبوس راحت و تهویه‌ی مطبوع بوده و یک راهنمای حرفه‌ای نیز در کنار شما است. اگر می‌خواهید در یک سفر یک‌روزه نقاط برجسته‌ی شهر ابوظبی را ببینید، تور بهترین گزینه برای شما است. توجه داشته باشید که قیمت‌های اعلام شده‌ی تورها برای هر صندلی در اتوبوس یا مینی ون خواهد بود.

مسیر تورهای گروهی از دبی به ابوظبی

توقف‌های اصلی در ابوظبی، معمولاً در مسجد جامع شیخ زاید و دهکده‌ی میراث است و توقف‌های کوتاهی برای عکاسی در سایر جاذبه‌های گردشگری شهر مانند هتل امارات پالاس و پیست فرمول یک جزیره‌ی یاس نیز انجام می‎شود. توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید از دبی به ابوظبی بروید تا از مکان‌هایی مانند لوور ابوظبی، پارک ملی حرا، یا بیمارستان شاهین ابوظبی را بازدید کنید، این تورهای گروهی برای شما مناسب نیستند و بهتر است که از تورهای خصوصی استفاده کنید.

تورهای خصوصی

تورهای خصوصی راحت‌ترین و بدون دردسرترین گزینه‌ی ترکیبیِ حمل‌و‌نقل، از دبی به ابوظبی است که با گشت‌و‌گذار در مناظر و امکان توقف در مکان‌های دلخواه شما همراه است. هر یک از آژانس‌های مسافرتی دبی می‌توانند یک سفر کاملاً سفارشی‌شده‌ی یک‌روزه در ابوظبی را مخصوص شما و فقط با یک راهنما و راننده و یا تنها با راننده ترتیب دهند. برنامه‌ی سفر کاملاً به علایق شما بستگی دارد و البته بدیهی است که باید محدودیت‌های زمانی را در نظر بگیرید، بنابراین اینکه آیا می‌خواهید از لوور ابوظبی بازدید کنید یا یک تور کایاک‌سواری در پارک ملی مانگرو رزرو کنید، به شما بستگی دارد. نوع ماشین تور نیز به تعداد نفرات گروه شما بستگی دارد و این خودروها، تمام مسافرین را از محل اقامت خود سوارکرده و پس از بازگشت به همان جا می‌رسانند.

اتوبوس

سفر با اتوبوس از دبی به ابوظبی، ارزان‌ترین گزینه‌ی حمل‌ونقل بین این دو شهر است. اتوبوس‌های این مسیر همگی توسط اداره‌ی راه و حمل‌ونقل دبی اداره می‌شوند و همگی آنها دارای تهویه‌ی مطبوع هستند، اما بیش از این سرویس خاصی ارائه نمی‌دهند.

سفر ۱۵ دقیقه‌ای از دبی به ابوظبی با اتوبوس

اتوبوس خط ای- ۱۰۰(E100) هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از ایستگاه اتوبوس الغبیبه دبی به سمت ایستگاه اتوبوس الوحده ابوظبی حرکت می‌کنند. ایستگاه اتوبوس الغبیبه در مرکز شهر، نزدیک نهر دبی و منطقه‌ی الفهیدی قرار داشته و ایستگاه مترو در فاصله‌ی کوتاهی از ایستگاه اتوبوس واقع شده است. سفر حدود دو ساعت طول می‌کشد. حتی در اوج تابستان، چیزی برای انداختن روی شانه‌های خود بیاورید چون اغلب تهویه‌ی مطبوع اتوبوس‌ها فضا را بسیار سرد می‌کنند.

۱٫۵ ساعت سفر تا ابوظبی با اتوبوس

یک خط اتوبوس دیگر از مرکز خرید ابن بطوطه با نام ای-۱۰۱ (E101) برای رفتن از دبی به ابوظبی وجود دارد و این سفر در حدود ۱٫۵ ساعت طول می‌کشد. این خط در دوران کرونا مدتی تعطیل بود و به تازگی مسافرانی با تست کرونای منفی و داشتن پاسپورت سبز، یعنی کارت واکسیناسیون معتبر را سوار می‌کند. اخیراً مسیر جدیدی به نام ای -۱۰۲ (E102) نیز افتتاح شده که از مرکز خرید ابن بطوطه در دبی، به ایستگاه اتوبوس مصفاه در ابوظبی می‌رود. همه‌ این مسیر مستقیماً به ایستگاه اتوبوس مرکزی ابوظبی می‌روند و کرایه‌ی آنها ۲۵ درهم است.

از دبی به ابوظبی با اتوبوس
از دبی به ابوظبی با اتوبوس

تاکسی

استفاده از تاکسی شخصی از دبی به ابوظبی از کرایه‌ی اتومبیل و رانندگی شخصی، گران‌تر است، اما به این معنی است که مجبور نیستید خودتان با ترافیک کنار بیایید و به راحت می‌توانید در طول مسیر در اتومبی لم بدهید و اطراف را تماشا کنید.

سفر با تاکسی اشتراکی

اگر می‌خواهید سفر برایتان ارزان‌تر تمام شود، می‌توانید از خدمات تاکسی اشتراکی که در ایستگاه اتوبوس الغبیبه موجود است، استفاده کنید. این تاکسی‌ها مثل ماشین‌های خطی خودمان هستند و زمانی که ماشین پر شد حرکت کرده و هر کس کرایه‌ی خودش را پرداخت می‌کنید. این تاکسی‌ها در ایستگاه اتوبوس الوحده به ابوظبی می‌رسند و هم زمانِ سفر و هم زمان پر شدن آنها کوتاه‌تر از اتوبوس است. شما باید انتظار پرداخت کرایه‌ای، بین ۲۷۵ تا ۳۵۰ درهم را داشته باشید.

سفر با تاکسی خصوصی

تاکسی‌های خصوصی دبی را می‌توان در هتل خود رزرو کرد یا از خیابان آنها را پیدا کرد. همچنین می‌توانید از یکی از اپلیکیشن‌های کرایه‌ی آنلاین اتومبیل مانند اوبر (Uber) برای سفر از دبی به ابوظبی استفاده کنید. ساده‌ترین راه برای محاسبه‌ی قیمت کرایه‌ی بین دو شهر استفاده از تاکسی‌متر است. اگر یک راننده‌ی خصوصی استخدام کنید، این سفر بسته به نوع و اندازه‌ی وسیله نقلیه‌ی شما احتمالاً بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ درهم هزینه دارد. مزیت این مدل سفر است که می‌توانید زمان دقیق خود را از قبل رزرو کنید و ممکن است بتوانید موارد اضافی مانند صندلی کودک را به سفارشات خود اضافه کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 224 views بار دسته بندی : راهنمای سفر تاريخ : 19 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها